Portál o technologiích a vývoji

Grafika – kreslení v XOR módu

Autor: Redakce ZdrojovyKod.cz Datum: 18.2.2011 Počet shlédnutí: 1 171 106x

Kreslení v XOR módu je poměrně jednoduchou, ale o to více důležitou látkou k pochopení. XOR mód umožňuje opětovným překreslením získat barvu původní. Jedná se o velmi jednoduchý „algoritmus“, nebudeme jej zde tolik rozebírat, avšak trocha teorie není nikdy na škodu:

Při kreslení v tomto režimu je výsledný pixel kombinací podkladu a kresleného obrazu.

1. Nejprve si globálně nadeklarujeme používané proměnné

   Point zacatek, konec;

V události formMousePressed() si nastavíme proměnné na pozici kliknutí:

  private void formMousePressed(java.awt.event.MouseEvent evt) {
         zacatek = evt.getPoint();
        konec = zacatek;
    }

2. V události např. formMouseDragged() vykonáme následující činnosti:

 private void formMouseDragged(java.awt.event.MouseEvent evt) {                                  
        Graphics g = getGraphics();
        g.setColor(Color.black);
        g.setXORMode(Color.white);
        g.drawLine(zacatek.x, zacatek.y, konec.x , konec.y);
        konec = evt.getPoint();
        g.drawLine(zacatek.x, zacatek.y, konec.x , konec.y );
        }

Žádné komentáře

Poslat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.